FRAKTFRITT FRÅN 299kr  -  FRIA RETURER & BYTEN
30 DAGAR  ÖPPET KÖP

 Villkor för köp hos nicegroup ab
 
Pris
I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som nicegroup ab inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.
 
Expeditionsavgift
Ingen expeditionsavgift.
 
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när nicegroup ab bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen skapas automatiskt utan manuell kontroll. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Minderåriga (personer under 18 år) skall ha målsmans godkännande för att beställa.
 
Risker vid transport
Vi står för transportrisken från vårt lager till dig (dvs skadad eller förkommen vara). Du står för risken vid eventuell retur till oss.
 
Delad order
Skulle någon av artiklarna du har beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.
 
Betalning
Kortbetalning sker i samarbete med DIBS Payment Services AB. DIBS Payment Services AB (www.dibs.se) behandlar din betalkortsinformation på korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS, och garanterar att kundens kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystemet - ingen annan! nicegroup ab lagrar ingen information som rör betaluppgifterna. Vi följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt konto. Vi accepterar VISA och Mastercard, Swedbank Internebank- direktbetalning, Klarna Faktura, Klarna Konto samt postförskottsbetalning, Inga extra avgifter tillkommer vid betalning med kort. Vid fakturabetalning bifogas fakturan försändelsen och betalas inom 14 dagar. Fakturaavgift på 59 kr tillkommer då i ordertotalen. Då köpet sker på kredit tas en kreditupplysning första gången du väljer fakturabetalning.
 
Garanti
Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får naturligtvis prova varan och försiktigt undersöka den. nicegroup ab tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Vid retur av varor skall du använda den fria returfraktsedeln som bifogas ordern. Om du inte har kvar den ber vi dig kontakta Kundservice så skickar/emailar vi en fri returfraktsedel till dig.
 
Prisgaranti
Om det skulle inträffa att du hittar de varor du har köpt av oss  till ett lägre pris, så kommer nicegroup ab att ersätta dig med 100% av mellanskillnaden av det pris du betalat och det pris som den andra butiken säljer för.
Så här fungerar det
Butiken med det lägre priset måste vara en svensk butik med svenskt momsregistreringsnummer, oavsett om det är en onlinebutik eller en fysisk butik. Prisgaranti omfattar inte auktionsfirmor eller auktionssajter.
Varan måste vara av samma modell, storlek, färg, antal. (inte 2-pack eller liknande).
Priset i den andra butiken måste vara ordinarie pris och inte ett rea-pris, kampanj eller liknande.
Om frakt eller administrativa avgifter ingår skall dessa räknas in vid jämförelsen.
nicework.nu  måste ha möjlighet att kontrollera det jämförda erbjudandet.
Prisgarantin gäller i 10 dagar från det att du beställt varan hos nicework.nu.
Att åberopa prisgarantin
Beställ varan/varorna som vanligt från nicework.nu.
Meddela Kundservice och skicka med webbadressen till den onlinebutik där du hittade varan. Förklara hur vi kan hitta produkten i onlinebutiken, eller skicka med namn och telefonnummer till den fysiska butik som säljer den jämförda varan.
Vi går igenom din information och, om ovanstående kriterier är uppfyllda, ersätter vi dig med 100% av prisskillnaden.
 
Ångerrätt och öppet köp i 30 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp i 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Hos nicegroup har du öppet köp i 30dagar. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, d.v.s oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt prova eller undersöka den. nicegroup ab tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Vid retur av varor skall du använda den fria returfraktsedeln som bifogas ordern. Om du inte har kvar den ber vi dig kontakta Kundservice så skickar/emailar vi en fri returfraktsedel till dig.
 
Reklamation

Vid reklamation av en vara ersätts den i första hand med en ny av samma modell, storlek och färg. Om varan inte finns kvar i lager och kan ersättas återbetalar vi det du har betalat för varan. Vid garanti/reklamation av varor skall du använda den fria returfraktsedeln som bifogas ordern. Om du inte har kvar den ber vi dig kontakta Kundservice så skickar/emailar vi en fri returfraktsedel till dig. Mail till Kundservice.
 
Sekretess, säkerhet och personuppgifter
I samband med din registrering/beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. nicegroup ab är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av nicegroup ab för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte. Dina personuppgifter kan lämnas ut till och behandlas av vår faktureringspartner Klarna AB i förekommande fall. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på nicegroup ab. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
 
Cookies & länkar
En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt din kundvagn. Din webbläsare måste vara inställd på att acceptera cookies för att du skall kunna genömföra beställningar i vår internetbutik. Vi använder inte cookies för att spara personlig information om dig.
På vår website finns det länkar till andra webbplatser. Vi länkar endast till webbplatser som innehåller relevant information, och ansvarar inte för innehållet på dessa webbplatser.
Har du frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se.
 
Ej uthämtad vara
Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut betraktas det som ej uthämtat. Avgiften dras från betalt belopp om möjligt. Vid fakturaköp krediteras de ej uthämtade varorna minus avgiften.
 
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer
Vid retur eller byte av varor skall du använda den fria returfraktsedeln som bifogas ordern. Om du skickar returen/bytet på annat sätt står du själv för fraktkostnaden. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka köpesumman inklusive eventuella avgifter. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka avgifterna (detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor man beställt). Om det rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara ber vi dig kontakta Kundservice så skickar/emailar vi en fri returfraktsedel till dig. Mail till Kundservice.
 
Sortimentsförändringar

nicegroup ab reserverar sig för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss även för eventuell slutförsäljning av varor i sortimentet.
nicegroup ab reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi garanterar inte att bilderna exakt återger produkternas verkliga utseende eller färgnyans. nicegroup ab förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella priser.
 
Leveranstider
Posten MyPack: 1-3 vardagar.
Posten Varubrev: 1-3 vardagar.
 
Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att, utan kostnad, häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.
 
Transportskador
Är paketet skadat och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast hos ombudet.
 
Avisering
Om du anger ditt mobiltelefonnummer när du lägger ordern så kommer du att få en avisering och ett ID-nummer via SMS så snart den finns att hämta hos ditt ombud. Du legitimerar dig och anger då ID-numret när du hämtar din order. I detta fall behövs ingen brev-avi. Om du inte anger ett mobiltelefonnummer kommer försändelsen att aviseras via brev.
 
Bytesrätt och returrätt
Om du inte är nöjd med dina varor har du har full retur och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varorna, förutsatt att de är oanvända, returneras i oskadat skick samt i oskadad originalförpackning. Packa alltid returvarorna i en yttre påse eller kartong. Att klistra fraktetiketter direkt på originalförpackningen innebär ett avdrag på återbetalningsbeloppet med 100 kr. Naturligtvis får du prova varorna för att se att de passar dig! Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Vid byte/retur av varor skall du använda den fria returfraktsedeln som bifogas ordern. Om du inte har kvar den ber vi dig kontakta Kundservice så skickar/emailar vi en fri returfraktsedel till dig. När vi fått tillbaka varan och kontrollerat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka det belopp du betalat samt avgifter förutsatt att du att du har returnerat hela ordern. Har du beställt flera varor än den returnerade betalas avgifterna inte tillbaka eftersom de är desamma oavsett hur många varor du har beställt vid samma ordertillfälle. Varan ska återlämnas i samma skick som den var när du köpte den.
 
Expressbyte
Lägg en ny beställning med valfritt betalsätt i webshopen, på den vara du vill byta till. Detta är ett nytt köp och produkten blir reserverad för dig och skickas senast nästa vardag. Du behöver alltså inte riskera att varan du vill byta till tar slut innan returen är klar.
 
Fyll i retursedeln som ligger i paketet och kryssa i  rutan ”Expressbyte”.
 
Använd returfraktsedeln som följde med i leveransen och returnera varorna i ursprungsförpackningen inom 30 dagar. Tejpa eller klistra inte fast lappar eller dylikt direkt på originalförpackningen. Packa gärna in den i en plastpåse. Saknar du returetikett, vänligen kontakta oss så skickar vi en ny.
 
Så snart returen har anlänt till oss och godkänts, skickas den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden mot postförskott (endast mellanskillnaden) när du hämtar ut paketet. Om den är billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden. Ett byte sker normalt inom 5-8 dagar efter att vi har mottagit din vara. Pengarna återbetalas samtidigt. (enligt lag gäller max 30 dagar).
 
Standardbyte
Fyll i retursedeln som ligger i paketet.
Använd returfraktsedeln som följde med i leveransen och returnera varorna i originalförpackningen inom 30 dagar. Tejpa eller klistra inte fast lappar eller dylikt direkt på originalförpackningen. Packa gärna in den i en plastpåse. Saknar du returetikett, vänligen kontakta oss så skickar vi en ny.
 
Så snart returen har anlänt till oss och godkänts, skickas den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden mot postförskott (endast mellanskillnaden) när du hämtar ut paketet. Om den är billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden. Ett byte sker normalt inom 5-8 dagar efter att vi har mottagit din vara. Pengarna återbetalas samtidigt. (enligt lag gäller max 30 dagar).
 
Retur
Fyll i retursedeln som ligger i försändelsen. Ange alltid orsaken till returen.
 
Använd den bifogade returfraktsedeln och skicka varan till oss. Glöm inte att meddela oss om ändring av förfallodatum för eventuell faktura. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Om du returnerar skor i kartong, lägg original kartongen i ett paket eller påse. Klistra aldrig fraktsedel eller etiketter direkt på originalförpackningen/kartongen. Saknar du returetikett, vänligen kontakta oss så skickar vi en ny.
 
Reklamation
Ring kundtjänst på 0513-240973 eller e-maila till Kundservice så snart du upptäcker felet.
 
När du har talat med kundservice fyller du i returformuläret som låg i paketet.
 
Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret till oss. Vi ersätter dig för returfrakten vid godkänd reklamation. Vi rekommenderar dig att använda vår förtrycka returfraktsedel som bifogades i paketet, eller som du fick en länk till i orderbekräftelsen. Den är alltid gratis oavsett om reklamationen blir godkänd eller ej och har dessutom full spårbarhet. Om du inte har kvar den så kan du kontakta Kundservice så mailar eller skickar vi en ny.
 
När vi fått varan och godkänt reklamationen byter vi, i första hand ut den mot en ny och om det inte är möjligt, återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Var noga med att lämna ditt bankkontonummer på retursedeln. Återbetalning sker oftast inom 5-8 dagar. (enligt lag gäller max 30 dagar).
 
Återbetalning
Beroende på hur du har betalat dina produkter, betalar vi tillbaka dina pengar på olika sätt (vid retur, byte och reklamation).
 
Kort
Pengarna återförs till ditt kortkonto. Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt bankkonto. Återbetalningen kommer att synas på ditt kontoutdrag inom ett par dagar från det att vi gjort återbetalningen.

Internetbank
Vi återbetalar pengarna till ditt konto. Återbetalningen kommer att synas dagen efter den är utförd.
 
Faktura
Vi krediterar fakturan till rätt summa beroende på byte, retur eller reklamation. Eller sätter in pengar på ditt konto (om du redan har betalt fakturan).
 
Postförskott
Vi sätter in pengar på det konto du själv anger på retursedeln.
Pengarna återbetalas inom 5-8 dagar. (enligt lag gäller max 30 dagar).